fredag 22 januari 2016

Fredag

MBJ2016 är inne på 5 dagen och jag följer mina planer och uppsatta veckomål. Veckomålen startade jag med redan innan MBJ2016 drog igång och de funkar bra. När veckan är slut utvärderar jag resultatet, nådda mål ger en belöning och de andra försöker jag lära mig av. Jag försöker förstå varför jag inte nådde dem och hur jag han göra för att nå dem nästa gång. Det är viktigt att fokusera på det som är bra, på det man kan och vill förändra. Lägger man för mycket energi på sina snedsteg och ”misslyckanden” man inte kan förändra så har man ingen energi kvar åt det man kan förändra.

Den här veckan har hittills get mig en härlig känsla i kroppen som är svår att beskriva. Jag känner mig stolt, pirrig, lugn och glad.
Jag är redo för fler utmaningar och börjar fundera på om jag satt för låga veckomål eftersom jag klarar dem så lätt (är inte riktigt i hamn denna vecka än men på god väg). Här har jag dock bestämt mig för att använda mig av tidigare erfarenheter och hålla ett lugnt tempo så att den stolta känslan varar. Jag vet att det alltid är lättare i början av en nystart att hålla sig till de riktlinjer och mål man satt upp. Går man då ut för hårt så tröttnar man ofta och ger upp vilket kan få hjulet att snurra bakåt istället för framåt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar