tisdag 19 januari 2016

Då var 2016 igång


De flesta brukar ha en nystart vi årsskiften och jag är inte annorlunda. Däremot har jag ett annat angreppssätt för att komma dit jag vill det här året. Istället för att ge nyårslöften man inte klarar av att hålla har jag valt att fokusera på veckomål.

Sedan dryga året har jag varit medlem i en Facebook grupp som kallas Mitt Bästa Jag-Projektet. Det är en grupp startad av Maria Helander http://www.mariahelander.se/

Denna grupp, de tips och övningar som Maria har delat med sig har hjälpt mig att byta fokus till en mer hållbar typ av förändringsprocess.

Jag har i år utgått från mina värdering för att ta fram några få stora mål som sträcker sig över hela 2016. Får att nå dessa mål sätter jag mindre mål varje vecka utifrån mina värderingar. Jag får en stjärna för varje mål jag klarar och vid ett visst antal stjärnor belönar jag mig själv med kanske en bukett blommor, ett nytt plagg, et nytt smycke, bio eller SPA.

Jag kommer att fokusera på de mål jag klarat istället för att gräva ner mig i mina misslyckanden.

Jag tänkte även försöka följa upp detta år på ett annorlunda sätt här på min blogg. Dela med mig om det arbete vi gör i MBJ2016 och andra funderingar som jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar