lördag 5 januari 2013

EFIT - Ett Foto I Timmen - 5:e januari 2013

Jag hittade ytterligare en fotoutmaning som jag tänkte att jag skulle testa. Det är EFIT - Ett Foto I Timmen. Det går ut på att man dokumenterar sin dag ett specifikt datum med ett foto i timmen.

Datum för januari 2013 är lördagen 5:e eller torsdag 24:e.

08
Sonen väckte mig och efter lite mys så åt vi frukost och läste morgontidningen.


09
Första koppen kaffe smakar alltid lika bra.


10
Surfar runt lite och kollar de bloggar jag brukar följa.


11
Funderar på vad vi ska äta till lunch


12
Smälter maten och tittar ut genom fönstret.


13
Påväg ut på en cykeltur


14
Dags att vända hemåt efter att ha kikat på hockey, bandy och de stora grävmaskinerna som fixar fotbollsplanerna.


15
Har fått fram handarbetet


16
Hockey på TVn. Juniorkronorna vann VM silver.


17
Fortfarande virkandes framför TVn


18
Nu är jag mätt. Att man alltid äter för mycket när manköper hem Thai.


19
Far och son leker med lego.


20
Tillbaka framför TVn med datorn i mitt knä.


21
Sonen sover och jag myser framför TVn.


Detta blev sista fotot för idag.
Det var första gången jag var med på EFIT men inte sista eftersom det är en kul fotoutmaning.

12 kommentarer:

  1. Du såg ut att ha lite att välja på till lunch, där i kylen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och ändå vet man aldrig vad man ska göra ;-)

      Radera
  2. Frukosten såg spännande ut. Vad är det för något??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rysk yoghurt med lite solrosfrön och pumpakärnor på.

      Radera
  3. Åh, vad ni är många som handarbetar! Blir lite avundsjuk eftersom jag inte kan sticka. Men men, en dag så....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade turen att ha en mormor som hade tålamod av guld. Hon lärde mig mycket när jag var barn.

      Radera
  4. Kikar in på er dag.. cykla är inte tänka på här riktigt..

    SvaraRadera
  5. Blääää vad jag är avundsjuk på alla barmarksbilder nu!!!

    Vill också ha vår!

    Ha en skön söndag!

    // Anna

    SvaraRadera
  6. Va skoj att kika in hos dig. Ytterligare en pysslare, SKOJ! Den ser så härlig ut, din virkning i soffan. Datorn i knät framför tvn känner jag igen. Så brukar det se ut här med.

    SvaraRadera
  7. Kikat på din dag, konstaterar att det var många pysslade igår :-) Tack för titten!

    SvaraRadera