onsdag 7 november 2012

Bakom kulisserna

Det händer en del på pysselfronten nu så här strax innan jul även om det inte syns på bloggen.

Material för julkort är införskaffat så nu är det bara att sätta sig ner och få till en layout som jag är nöjd med.
I början när jag gjorde egna julkort och skickade ut så blev det väldigt många olika layouter men de senaste åren har jag nöjt mig med en eller två eftersom det går fortare att göra. Det som tar tid är ju trots allt att komma på hur kortet ska se ut. När man väl har bestämt sig för hur man vill göra och har allt material så kan man näst intill starta en massproduktion. Skär, stansa, forma, stämpla, färglägg m.m det material som ska användas och lägg det sorterat i olika "stationer". Sedan är det bara att börja montera kortet. Detta kanske inte är det roligaste sättet att göra kort på men det spar tid och ibland är det rätt skönt att göra något monotomt.

Jag har även några handarbetsprojekt på gång. Dels använder jag garnrester till att virka en tubhalsduk. Detta tar längre tid än vad jag hade tänkt mig och därför tröttnar jag ibland och vill göra något annat mellan varven så igår började jag att virka en mössa av ett garn jag hittade sist jag var på Panduro ett blåmelerat ullgarn av märket Trixie. Mönstret jag använder är ett jag hittade på Järbo Garns Hemsida Fast jag byter ju inte färg eftersom mitt garn är melerat.
Jag har tänkt att även göra hanledvärmare eller kanske t o m vantar samt någon form av halsduk i detta garn. Givetvis kommer det bilder här på bloggen på det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar