lördag 13 februari 2016

När det inte blir som man tänkt...

Trots uppsatta mål och veckoplanering blir det inte alltid som man tänkt sig men det är livet i ett nötskal. Det jag gör annorlunda för att vara "mitt bästa jag" är att jag vägrar slå på mig själv och känna mig misslyckad. Jag gjorde aktiva val att frångå min plan. Jag accepterar detta och att jag inte kommer nå alla mina mål den här veckan utan att få dåligt samvete. Visst jag är inte nöjd men istället för att deppa ihop och hitta en massa ursäkter så försöker jag se framåt och hitta nya mål och ha en förbättrad plan till nästa vecka.

Veckan som kommer är det sportlov här där vi bor. Även om jag kommer jobba de flesta dagarna och sonen vara på fritids så vet jag att vi kommer hitta sätta att göra något kul ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar