lördag 22 juni 2013

Glutenfri LCHF Laxtårta

Det här är vad som är kvar av den Laxtårta jag gjorde till gårdagens midsommarfest.


Jag glömde fota den igår. 
Jag är lite osäker på mängden av alla ingredienser som jag hade i men här är i alla fall allt jag hade i den.

Varmrökt Lax
Kallrökt Lax
Räkor
Rom
Philadelphiaost
Crème Fraîche
Majonäs
Rödlök
Gräslök
Dill
Salt
Peppar
Gelatin blad
Grädde

Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten.
Hacka rödlök, gräslök, dill och rör ihop med Philadelphiaost, crème fraîche och majonäs.
Hacka kallrökt lax och räkor, finfördela den varmrökta laxen och blanda ihop med Philadelphiaoströran och rom. Smaka av med salt och peppar.
Smält gelantinbladen i grädde och rör ner i smeten. Häll upp i en form med löstagbar kant och ställ i kylen tills den har stelnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar