söndag 3 februari 2013

Härligt

Igår var vädret helt underbart så jag tog min kamera och gick ut i solen.


Jag gick över Mölndalsbron och när solen lyste igenom det färgade glaset på bron blev marken röd.


Jag fortsatte förbi Mölndals Bruk. Det finns en del intressanta detaljer runt den gamla industrianläggningen. Bland annat den här porten.


Det var ett härligt flöde ner för forsen.




Jag fortsatte upp för backen. Ljudet vattnet gör är härligt.


Ljus och skugga gör att scenen förändras beroende av var jag står.




 Om jag någon gång startar en egen verksamhet kan jag mycket väl vilja ha min lokal i Kvarnbyn. Framför allt om skylten talar sanning. 



Härlig utsikt.

2 kommentarer:

  1. Kvarnbyn är bland det finaste som finns i Mölndal, och det är väldigt vackert i Gunnebo också. :)

    SvaraRadera